advertise

کتابخانه چوبی

انواع مدل کابینت آشپزخانه معمولاً بر اساس نوع متریالی که کابینت با آن ساخته می شود دسته بندی و نام گذاری می شوند. بر همین اساس قیمت های متریال های مختلف جهت ساخت کابینت و کمد دیواری متفاوت است. اما بطور کلی کابینت ها شامل دو قسمت میشن:

بدنه یا یونیت کابینت: این قسمت چارچوب کابینت و در حقیقت قسمتی از کابینت هست که در نمای بیرونی دیده نمیشه. در اکثر مواقع از ورق ام دی اف سفید معمولی برای ساخت یونیت استفاده میشه.
درب کابینت: نمای بیرونی کابینت هست که دیده میشه. وقتی به عنوان مثال میگیم کابینت هایگلاس است، منظورمون اینه که درب کابینت و قسمتهایی که در نمای بیرونی دیده میشن از ورق هایگلاس ساخته شدن.

البته بکار بردن اصطلاح ملامینه برای این نوع ورق اشتباه است، چون ورق ام دی اف معمولی هم روکش ملامینه داره. اما در هر حال، در بازار وقتی میگن ورق ولامینه یا کمد ملامینه، منظورشون ورقی با مغزی نئوپان و روکش ملامینه است. بطور کلی، نئوپان از براده‌های درشت چوب، چسب و رزین ساخته میشه که تراکم کمتری نسبت به ام دی اف داره. و البته مقاومت خیلی کمتری هم نسبت به رطوبت داره.

قیمت این نوع کابینت آشپزخانه به صورت خیلی حدودی در هر متر طول بین ۱,۸۰۰,۰۰۰ تا ۲,۱۰۰,۰۰۰ تومان است. درسته که نسبت به سایر کابینت های آشپزخانه ارزونتره اما تفاوتش با کابینت ام دی اف از این نظر خیلی زیاد نیست. به هر حال این یکی از اقتصادی‌ترین کابینت‌هایی است که میشه ساخت، اما خب ریسک آسیب پذیری ش در برابر رطوبت بالاست.
راستی حواستون باشه، هیچ وقت قیمت کابینت آشپزخانه رو به صورت متری و حدودی برآورد نکنین، یا بهتره بگم بر این اساس تصمیم نگیرید. قیمت بر مبنایِ متر طول فقط و فقط یک قیمت تقریبی است و اصلاً نمیتونه ملاک تصمیم باشه و حتی میتونه گمراه‌تون کنه!! بهترین روش اینه که قیمت تمام شده رو بپرسین.

صندلی کودک آرگونومیک
مقایسه
قفسه امانات
مقایسه
میزپیشخوان تک کاربره
مقایسه
میزکودک ذوزنقه
مقایسه
کانترپذیرش سنگی
مقایسه
میزکنفرانس
مقایسه
میز دوکاربره
مقایسه
کانترپذیرش
مقایسه
میزکتابدار تک کاربره
مقایسه
میزکتابدار ال
مقایسه